dinsdag 26 oktober 2010

Acrylnagels.

Zoals de meeste wel hebben gelezen in dit artikel heb  ik jaren lang nagels gebeten. Het ging de laatste tijd erg goed totdat.. mijn nagels de afgelopen week stuk voor stuk afbraken. Ik gebruikte nagelverharder van de Herome om mijn nagels wat steviger te maken, dit ging al wel wat beterder maar ze waren zo kort geworden dat ik eigenlijk bang was dat ik weer terug viel met nagels bijten. Ik heb begin dit jaar acrylnagels gehaald, wat ik zelf kon aanbrengen. Die wat ik had was alleen met een french tip dus heb ik naturel tips erbij gehaald, zodat ik er zelf nagellak overheen kon aanbrengen.
Als je begint met acrylnagels zetten, bekijk dan eerst eventjes op de site van Kiss , naar de gebruiksaanwijzing.
De spullen die je nodig hebt zijn :
- Tips (natruel of french tips)
- Acryl liquid
- nagellijm
- acrylic poweder pink
- kwastje
- een klein bakje waar je de acryl liquid in kan doen
- manicure stokje
- nagelvijl

Begin met je nagel iets op te ruwen door er iets overheen te gaan met je vijl, met rond draaiende bewegingen van onder naar boven. Breng culticle oil aan op je nagelriemen en laat deze 1 á 2 min. inwerken zodat je je nagelriemen kan terug duwen met een minicure stokje.


Kijk dan welke maat je nodig hebt voor je nagels. Leg deze in de juiste volgorde neer, zodat je niet in de war raakt.

Het maakt niet uit dat je nagels iets te  groot is aan de onderkant of als de nagel iets te breed is, want nu ga je vijlen. Vijl niet in één keer te veel van de nagel af, kijk telkens tussendoor even of de nagel past of als er nog iets af moet.

Als je alles goed hebt bij gevijlt, plak je de nagel op met de lijm die je erbij hebt gekregen. Wat ik zelf het fijnste vind is dat je de lijm aanbreng op de nepnagel en dat je hem dan met een "rollende" beweging aanbrengt je begint aan de boven kant van je eigen nagel en dan duw je hem rustig aan , en houd je hem even vast zodat hij goed vast zit.  Pas wel goed op met de lijm, want deze plakt heel erg snel en goed vast want dit is 10 sec lijm. 

 



Knip dan de nagel af , op de gewenste lengte. Doe het niet te kort want hierna vijl je het nog. Vijl je nagel in de gewenste vorm en vijl ook iets de overgang van je eigen nagel naar de kunst nagel, zodat je de lijn niet zo goed meer kunt zien.


het stukje van het aanbrengen met de acryl heb ik dus eventjes opgenomen. Helaas kan ik dit wéér niet laten zien via blogger.com dus ik zet het eventjes op mijn youtube account klik hier om het filmpje te bekijken (sorry voor het ongemak) Het is erg makkelijk om zelf acrylnagels aan te brengen , wat wel erg belangrijk is is dat je er de tijd voor neemt en goed de gebruiksaanwijzing leest.

En dit is dus het resultaat geworden. De rest hd ik zaterdag al gedaan, alleen toen had ik wel hast dus ben ik vergeten om de over gang van mijn eigen nagel naar de acrylnagel te vervagen met een vijl en daardoor zie je de rand nog goed van de nep nagel. Maar dat maakt mij niet zo heel erg veel uit , omdat ik er toch nagellak over heen aanbreng.

Zelf heb ik het acryl setje van de DA en deze zijn geloof ik rond de €20,00 de naturel tips zijn €12,00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageer