donderdag 4 november 2010

Oogschaduw Jip en Janneke


Een paar artikels terug vertelde ik jullie al iets over de jip en janneke oogschaduw. En omdat ik vakantie had de vorige week, vond ik het wel weer een leuk om mijn oogschaduw te voor schijn te halen. Meestal heb ik daar 's morgens geen zin in , of geen tijd voor. In het filmpje van 31 oktober zagen jullie de zwarte oogschaduw al even voorbij komen. En in dit artikel dus de roze en de zwarte oogschaduw van de jip en janneke.
                                           

 Om te beginnen , beginnen we zoals altijd met een oogschaduwbasis. Een oogschaduw basis zorgt ervoor dat je oogschaduw niet in de lijntjes gaan zitten en dat de oogschaduw er intenser uitziet. Zelf gebruik ik een oogschaduwbasis van de catrice.



 Dan breng je een eyeliner aan. Ik gebruik er hier één van de hema, maar natuurlijk kan je ook een andere eyeliner gebruiken. Hierna breng je nog een highligther aan onder je wenkbrauw, het maakt eigenlijk niet echt uit welke, als het maar een witte/beige kleur is. Ik heb er zelf bourjois nummer 94 gebruikt.



Dan breng je de roze oogschaduw over je hele ooglid aan. Hoe dik je hem doet kan je zelf een beetje bepalen, het is maar net wat je zelf het mooiste vind.



Dan breng je de zwarte aan, deze breng je aan in de arcadeboog, Zelf breng ik hier meestal 2 á 3 lagen van op. En daarna blend ik alles goed , met een blending kwast.


Als je alles goed hebt geblend ziet het er zo uit. Daarna kan je eventueel nog oogpotlood aanbrengen. En dan breng je mascara aan.




En dit is dan het resultaat geworden. Je kunt de kleur ook "nat" aanbrengen. Door je kwast wat vochtig te maken door middel van water, en dan in de oogschaduw te gaan, hierdoor wordt de kleur wat intenser. Zelf vind ik het zo al erg mooi. De kleur is in het echt namelijk nog iets heftiger, zelf vond ik het eerst erg wennen , maar toch vind ik het nu wel erg mooi. Natuurlijk hoef je niet perse de oogschaduw te gebruiken van de jip en janneke , je kan natuurlijk ook andere oogschaduw gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageer